W ostatnim czasie niezwykle popularny staje się trening oporowy. Siłownia Piaseczno to miejsce, gdzie można postawić na świetny trening oporowy, który w ostatnim czasie wybiera coraz więcej osób. Wszystko przez jego skuteczność i uniwersalność, gdyż jest to trening dla kobiet i mężczyzn. Dlaczego warto postawić na trening oporowy?

Na czym polega trening oporowy?

Trening oporowy nazywany jest często treningiem siłowym, a wszystko przez wzgląd na mocne obciążenie mięśni całego organizmu, wraz z mięśniami głębokimi. Jest to trening beztlenowy, a korzyści z jego wykonywania pojawiają się bardzo szybko. Jest to forma aktywności, która z powodzeniem sprawdzi się dla wszystkich grup wiekowych, a wszystko przez wzgląd na masę zalet wykonywanych ćwiczeń. Cały trening oporowy można wykonywać z użyciem maszyn treningowych, wykorzystując sprzęt sportowy czy obciążenie własnego ciała. Dzięki temu możliwe jest dopasowanie treningu do swoich preferencji i wymagań, a także urozmaicenie treningu. 

Trening oporowy – jakie są korzyści z ćwiczeń?

Trening oporowy to bez wątpienia jedna z najciekawszych propozycji ze względu na możliwość jego wykonywania przez osoby początkujące i zaawansowane. Ze względu na angażowanie wielu mięśni ciała, w tym głębokich możliwa jest stabilizacja ciała i utrzymywanie prawidłowej postawy. Ogromna różnorodność sprawia, że ćwiczenia nie nudzą się tak szybko, dzięki czemu osoby trenujące mogą być stale zmotywowane do wysiłku. To idealny sposób na rozbudowę mięśni, wyrzeźbienie sylwetki, utratę zbędnych kilogramów oraz zwiększenie kondycji i wydolności organizmu. Ćwiczenia wykonywane w treningu pozwalają na jak najlepsze opanowanie techniki, szczególnie jeśli postawimy na trening personalny. Z pewnością pozwoli to osiągnąć jeszcze szybsze efekty. Ogromna różnorodność sprawia, że może być to trening z gumami, na maszynach i z użyciem wielu innych sprzętów jak np. hantle.  

Trening oporowy – zasady 

Podczas wykonywania treningu oporowego, bardzo ważne jest, aby dobrać odpowiednie obciążenie. Powinno być ono dopasowane do potrzeb i indywidualnych możliwości osoby ćwiczącej. W przygotowanym do tego typu treningu miejscu, jakim jest Siłownia Piaseczno, to trener personalny oceni Twoje możliwości treningowe i dobierze odpowiednie obciążenie. Dzięki temu możliwe jest uniknięcie kontuzji i przeciążeń stawów. Szczególnie istotne jest, aby podczas treningu skupić się na technice wykonywania ćwiczeń, ilości ich powtórzeń oraz obciążeniu. Nie można pozwolić sobie na niedokładne wykonywanie ćwiczeń, dlaczego w przypadku wszelkich wątpliwości warto postawić na trening personalny. Pod okiem trenera możliwe jest wyeliminowanie błędów, które mogłyby prowadzić do nieefektywnego wykonywania ćwiczeń czy kontuzji i przeciążeń. 

Podsumowanie

Pamiętajmy również, że bardzo ważna jest odpowiednia częstotliwość wykonywania ćwiczeń. Najlepiej od 2 do 4 dni w tygodniu. Codzienne wykonywanie ćwiczeń może przyczynić się do przetrenowania, spadku motywacji i przeciążenia organizmu. Wykonywanie treningu regularnie dając sobie czas na regenerację, pozwala na osiągnięcie szybkich i zadowalających efektów.